Aanwezig.

Kort voor zijn verjaardag is mijn broer overleden na een val in de flat. Enkele dagen later is hij gecremeerd.
De laatste jaren hadden we geregeld contact. Hij werd dan door Angèle gebracht om een dagje bij ons door te brengen.
Ik miste hem zo intens dat ik uiteindelijk besloot hem te gaan ophalen.
Op de terugweg in de Peugeot verliep ons gesprek als vanouds en waren we beiden gerustgesteld en tevreden.
Ik herinner me verder weinig. Wel dat we aan de rand van de sloot tegen een wilg belandden en even elkaar aankeken. Van de rit in de ziekenwagen weet ik niets meer.
In het ziekenhuis was het bed naast mij nu leeg. Mijn broer was weg.
Ik denk dat hij het welletjes heeft gevonden en hoezeer ik hem ook mis, eigenlijk kan ik hem geen ongelijk geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten