Eieren

Er brak lichte paniek uit onder ons toen Bobonne alle eieren door elkaar in de mand legde. Ze bracht ze onmiddelijk naar binnen naar de broedmachine. Hoewel ik er zelf ook niet helemaal gerust op was,  zat ik toch in een bevoorrechte positie, mijn eitjes waren namelijk zwart en ik kon er dus van uit gaan dat mijn nageslacht donkerder van kleur zou zijn dan dat van de anderen. Ik zou het makkelijk kunnen herkennen.
Eigenaardig was wel dat Felix die zich normaal toch als onze leider meende te moeten gedragen nu geen initiatief had genomen en zich zo te zien vernederd en verraden voelde.
Ik probeerde de gemoederen een beetje te bedaren door iedereen aan te raden de alledaagse bezigheden weer op te vatten. Televisie te gaan kijken of zo. Zelf had ik een krant van gisteren te pakken gekregen en deed dan voorlopig maar alsof er niets aan de hand was. Afwachten is voorlopig de boodschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten