Tobias van L.

Bij een wandeling werd ik aangevallen door onze overleden buurman Tobias van L. Deze Tobias was een aantal jaren geleden overleden in de armen van zijn vrouw nadat hij een hartaanval kreeg bij het vernemen van het vonnis van het door mij gewonnen proces.
In de tijd dat onze zaak aanhangig was heeft hij mij zwart gemaakt in de buurt en mij zelfs uitgescholden in aanwezigheid van mijn vrouw en kinderen.
Nu herkende ik hem onmiddellijk in de herdershond die met ontblote tanden tegen mij opsprong. Ik vergiste mij niet, het was wel degelijk onze buurman, die blik in zijn ogen zou ik overal herkennen. Bovendien leek het of hij mijn naam gromde.
Gelukkig was zijn baas in de buurt. Die schreeuwde meteen : Tobias, hierrr !

Maar sindsdien bekijk ik mijn omgeving met andere ogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten